YAPI VE KREDİ BANKASI ANONİM ŞİRKETİ UZAKTAN MÜŞTERİ EDİNİMİ İNTERNET SİTESİ KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ AYDINLATMA METNİ

1. VERİ SORUMLUSU

Kişisel verileriniz, veri sorumlusu sıfatıyla Yapı ve Kredi Bankası Anonim Şirketi (“Banka”) tarafından, 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, Yapı ve Kredi Bankası internet sitesi üzerinden gerçekleştireceğiniz uzaktan müşteri edinimi talebiniz dâhilinde aşağıda açıklanan kapsamda işlenebilecektir.

Kişisel verilerinizin Bankamız tarafından işlenme amaçları konusundaki detaylı bilgilere, yapikredi.com.tr internet adresinden kamuoyu ile paylaşılmış olan Yapı ve Kredi Bankası A.Ş. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’ndan (“Politika”) ulaşabilirsiniz.

2. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMAÇLARI VE HUKUKİ SEBEBİ

Yapı ve Kredi Bankası internet sitesi üzerinden Bankamız müşterisi olma talebinizin gerçekleştirilmesi için kişisel verilerinizden, cep telefonunuz Kanun’da öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarından, “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması” ve “veri sorumlusunun meşru menfaatleri” dâhilinde, Bankamız ve Bankamızla iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki veya teknik güvenliği ile iş sürekliliğinin temini ve Bankamız tarafından yürütülen ticari ve/veya operasyonel faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimlerimiz tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi amaçları (“Amaçlar”) ile talebiniz doğrultusunda Yapı Kredi Mobil uygulamasının indirebilmesi amacıyla tarafınıza SMS iletilmesi ve Banka içinde müşteri olma talebinizin takibi kapsamında işlenebilecektir.

3. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN AKTARILDIĞI TARAFLAR VE AKTARIM AMAÇLARI

Toplanan kişisel verileriniz, yukarıda belirtilen Amaçlar’ın gerçekleştirilmesi doğrultusunda; tedarikçilerimize, kanunen yetkili kamu, özel kurum/kuruluş ve kişilere ise kanuni yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi için KVKK’nın 8. Maddesinde belirtilen kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin kurallar ve KVKK’nın 5. ve 6. Maddelerinde öngörülen kişisel veri işlenmesinin hukuki sebeplerine uygun olarak aktarılabilecektir.

4. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN TOPLANMA YÖNTEMİ VE HUKUKİ SEBEBİ

Kanun’da öngörülen temel ilkelere uygun olarak ve Kanun’un 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartlarından, “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması” dâhilinde, Yapı ve Kredi Bankası internet sitesi üzerinden tarafınızca giriş yapılması ile elde edilmektedir.

5. KİŞİSEL VERİ SAHİBİ OLARAK KANUN’UN 11. MADDESİNDE SAYILAN HAKLARINIZ

Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi Politika’da düzenlenen yöntemlerle Bankamıza iletmeniz durumunda Banka talebin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi halinde, Banka tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.

Kişisel veri sahibi olarak Kanun’un 11. maddesi uyarınca aşağıdaki haklara sahip olduğunuzu bildiririz:

  • Kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileriniz işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinizin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • Kanun’a ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması hâlinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkması durumunda buna itiraz etme,
  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme.