Yapı ve Kredi Bankası Anonim Şirketi Mobil Uygulama Aydınlatma Metni

Yapı ve Kredi Bankası Anonim Şirketi (“Yapı Kredi” veya “Banka” olarak anılacaktır) olarak, Yapı Kredi Mobil uygulamamızı (“Mobil Uygulama” olarak anılacaktır.) kullanımınız sırasında Mobil Uygulamamızdaki bazı fonksiyonlar ile sizlerin deneyimini geliştirmek ve Mobil Uygulamamızı daha rahat kullanabilmeniz amacıyla kişisel verileriniz ve diğer bilgilerinizin işlenmesi ve Mobil Uygulama aracılığıyla topladığımız izinler konusunda sizleri bilgilendirmek isteriz.

Mobil Uygulamamızın kullanımı başta 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanunu”) olmak üzere tabi olduğumuz mevzuata uygun şekilde gerçekleştirilmektedir.

Kişisel Verilerin Hangi Amaçlarla İşleneceği ve Hukuki Sebebi

Toplanan kişisel verileriniz, aşağıda yer verilen amaçlarla ("Amaçlar") Kanun’un 5. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenebilecektir.

Kanunlarca açıkça öngörülmesi ve veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;

  • Resmi kurum taleplerinin yerine getirilmesi amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Yetkili kuruluşlara mevzuattan kaynaklı bilgi verilmesi amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Mevzuatta öngörülen saklama yükümlülüklerine uygunluğun sağlanması amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • İlgili kişi başvurularının mevzuata uygun olarak yanıtlanması ve gerekli işlemlerin gerçekleştirilmesi amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Bankamızın tabi olduğu mevzuattan doğan hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Hukuki yükümlülüklerimizi yerine getirmemiz kapsamında mobil cihazınızda zararlı yazılım bulunup bulunmadığının tespitinin yapılması amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,

Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması hukuki sebebine dayalı olarak;

  • Mobil Uygulama’ya üyelik işlemlerinizin gerçekleştirilmesi amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Mobil Uygulama’da yer alan ürün ve hizmetlerinden faydalanmanız amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,

İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması hukuki sebebine dayalı olarak;

  • Bankamız tarafından Mobil Uygulama üzerinden sunulan ürün ve hizmetlerden faydalanmanız için iş birimlerimiz tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin yürütülmesi amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Bankamızın ticari ve/veya iş stratejilerinin planlanması ve icrası amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz,
  • Mobil Uygulama için cihazınız üzerinden verdiğiniz izinler kapsamında ilgili ürün ve hizmetlerin tarafınıza sunulması amacıyla kimlik, iletişim ve işlem güvenliği verileriniz işlenecektir.

Yapı Kredi olarak Mobil Uygulamamızda, farklı işletim sistemleri bazında çeşitli amaçlarla farklı fonksiyonlar aracılığıyla izinler almakta ve bu fonksiyonlar vasıtasıyla kişisel verilerinizi işlemekteyiz. Bu uygulama izinleri ve toplanan veriler ile uygulama amaçlarının başlıcaları şunlardır:

Uygulama İzni İzin Sebebi
Bildirimler Akıllı asistan bildirimlerinin cihazınıza gönderilebilmesi için gerekli izindir.
Konum En Yakın Yapı Kredi ATM ve şubelerinin bulunabilmesi için gerekli izindir.
Rehber Cebe Havale fonksiyonunun telefon rehberi ile eşleşmesi için gerekli izindir.
Kamera QR Kod ile Para Çekme / Yatırma, Barkod ile Fatura Ödeme ve Profil Fotoğrafı Çekme fonksiyonları için gerekli izindir.
Mikrofon GözID ile giriş ve etkileşimli doğum günü kutlaması fonksiyonları için alınan izindir.
Fotoğraf Galeriden profil fotoğrafı eklemek için gerekli izindir.
Davranışsal Analiz Uygulamaları İzni Pazarlama kampanyalarımızın performansını ölçmek ve analiz etmek, sizleri kampanyalarımızla eşleştirmek ve mobil uygulamamız ile etkileşiminizi değerlendirmek için gerekli izindir.
Uygulama İzni İzin Sebebi
Kimlik Mobil Şube'yi kullanan müşterilerimizin sayısını izlemek ve size anlık bildirimleri gönderebilmemiz için istenen izindir.
Rehber Cebe Havale fonksiyonunun telefon rehberiniz ile eşleşmesi için gerekli izindir.
Konum En Yakın Yapı Kredi ATM ve şubelerinin bulunabilmesi için gerekli izindir.
SMS Cihazınıza gelen akıllı şifrenin ekranda otomatik olarak doldurulması için gerekli izindir.
Telefon Sizin için Buradayız menüsünden Yapı Kredi Müşteri İletişim Merkezi'nin aranabilmesi için alınan izindir.
Fotoğraf / Medya / Dosya Galeriden profil fotoğrafı seçmek için alınan izindir.
Kamera QR Kod ile Para Çekme / Yatırma, Barkod ile Fatura Ödeme ve Profil Fotoğrafı Çekme fonksiyonları için gerekli izindir.
Wifi Bağlantısı Bilgileri En Yakın Yapı Kredi fonksiyonu ile konumunuzun daha iyi bulunabilmesi için gerekli izindir.
Cihaz Kimliği ve Arama Bilgileri Beni Hatırla fonksiyonunun çalışması için gereklidir.
Mikrofon GözID ile giriş ve etkileşimli doğum günü kutlaması fonksiyonları için alınan izindir.
Davranışsal Analiz Uygulamaları İzni Pazarlama kampanyalarımızın performansını ölçmek ve analiz etmek, sizleri kampanyalarımızla eşleştirmek ve mobil uygulamamız ile etkileşiminizi değerlendirmek için gerekli izindir.

İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Yukarıda yer alan Amaçlar’ın yerine getirilmesi doğrultusunda toplanan kişisel verileriniz; sözleşmenin kurulması ve ifası ile meşru menfaatimiz kapsamında iş ortaklarımıza, iştiraklerimize, tedarikçilerimize ve hissedarlarımıza, kanunlarda açıkça öngörülmesi ve hukuki yükümlülüklerimizin yerine getirilmesi kapsamında kanunen yetkili kamu kurumları ve kanunen yetkili özel kişilere Kanun’un 5. maddesinde düzenlenen veri işleme şartları kapsamında Kanun’un 8. maddesinde belirtilen kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin kurallara uygun olarak aktarılabilecektir.

Kişisel Veri Toplamanın Yöntemi

Kişisel verileriniz, Mobil Uygulamamız ve Banka içi sistemlerimiz vasıtasıyla toplanmaktadır.

Haklarınız

Kanun’un 11. maddesine göre kişisel verileriniz ile ilgili şu haklara sahipsiniz;

  • Kişisel verilerinin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerinin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerinin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerinizin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • 6698 sayılı Kanun ve ilgili diğer kanun hükümlerine uygun olarak işlenmiş olmasına rağmen, işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde kişisel verilerinizin silinmesini veya yok edilmesini isteme ve bu kapsamda yapılan işlemin kişisel verilerinizin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerinizin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle aleyhine bir sonucun ortaya çıktığını düşünüyor iseniz buna itiraz etme,
  • Kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız halinde zararınızın giderilmesini talep etme.

Yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için;

  • Kimlik tespiti yapılarak Şubelerimiz aracılığıyla,
  • Kimlik doğrulaması gerçekleştirilerek Dijital Kanallarımız ya da Çağrı Merkezimiz üzerinden,
  • Yapı Kredi Plaza D Blok Levent İstanbul adresine noter kanalıyla,
  • yapikredi@yapikredi.hs02.kep.tr adresine güvenli elektronik imzalı olarak,
  • Bankamız sisteminde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizi kullanarak

taleplerinizi Bankamıza iletebilirsiniz.

Başvuruda;

  1. ad, soyadı ve başvuru yazılı ise imza,
  2. Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için T.C. kimlik numarası, yabancılar için uyruğu, pasaport numarası veya varsa kimlik numarası,
  3. tebligata esas yerleşim yeri veya iş yeri adresi,
  4. varsa bildirime esas elektronik posta adresi, telefon ve faks numarası ve
  5. talep konusu bulunmalıdır.

Talebiniz en kısa sürede ve en geç otuz (30) gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandırılır. Başvurunuza yönelik işlemlerin ayrı bir maliyeti gerektirmesi halinde, Kurul tarafından belirlenen tarifedeki ücret tarafınızdan alınabilir.