Yerellik geniş bir terimdir ve tanımlar farklılık gösterse de hepsi yerellik veya alan üzerinde ortak bir odağı, aynı zamanda da yerelliklerin ve alanların benzersiz özelliklerinin önemli olduğu fikrini paylaşır. Örneğin Cambridge sözlüğü bunu "insanların kendi yerel bölgelerinde olup bitenler üzerinde kontrol sahibi olmaları, yerel işletmelerin desteklenmesi ve yerler arasındaki farklılıklara saygı gösterilmesi gerektiği fikri" olarak tanımlıyor. Yerellik, siyasi ve ekonomik kurumlar tarafından daha az söz edilen topluluklara ses, seçim ve kontrol vermekle ilgili olmalıdır. Yerellik, yer çevresinde ortaklık ve iş birliği yoluyla yerel çözümlere olanak sağlamalı ve sosyal eylemin gelişmesi için gerekli koşulları sağlamalıdır.
Yerel alışveriş, kişinin kendi yerel alanına veya bölgesine öncelik vermesi anlamına gelir ve bunu genellikle yerel kaynaklı malları ve yerel olarak sahip olunan işletmeleri himaye ederek yapar. Her ne kadar online alışveriş platformlarının artışıyla satın alma deneyimleri büyük ölçüde değişse de yerel marka ve dükkanlardan alışveriş yapmak son derece önemlidir. Peki alışverişte yerele yönelmek neden önemlidir?
Karbon emisyonunu düşürür
Genellikle bir şey satın alındığında bunun nereden geldiği veya ne kadar yol yaptığı pek sorgulanmaz. İster internetten satın alınan bir eşya ister marketten alınan meyve olsun, günlük olarak tükettiğimiz şeyler, kolaylıkla tüketiciye ulaşması için genellikle çok yol kat eder. Tüccarların şeffaf olmaması ise satın aldığınız ürünlerin karbon ayak izini değerlendirmeyi zorlaştırabilir. Yerel işletmelerin yerel tedarikçileri kullanma olasılığı daha yüksektir, bu da nakliyeden kaynaklanan toplam karbon emisyonlarını daha da azaltır. Aynı zamanda bu ürünlere ulaşmak için tüketici de minimum yol giderek karbon israfını önler.
Orta sınıfın büyümesine katkı sağlar
Bazı ekonomistler, gelir eşitsizliği faktörlerinden birini, az sayıdaki büyük şirketlerin elindeki konsolide piyasa gücünün yükselişine bağlar. Buna karşılık, küçük işletmeler daha yüksek gelir artışı ve daha düşük yoksulluk seviyeleri ile bağlantılıdır. Aynı zamanda yerel tabanlı küçük işletmelerde istihdam yüzdesi daha yüksek olan ilçeler ya da semtler daha güçlü yerel ekonomilere sahip olurlar.
Bölgenin değerini artırır
En sevdiğiniz şehirlerin ve kasabaların genellikle çok sayıda küçük işletmeye sahip olduğunu hiç fark ettiniz mi? Yerel işletmeler, bir yere karakterini veren şeyin bir parçasıdır ve bu karakter karşılığını verir. Gelişen küçük işletme topluluklarına sahip mahalleler, sunduğu güvenli ve samimi çevresiyle bölgenin daha değerli hale gelmesine yardımcı olur.
Topluluğun ihtiyaçlarına uygundur
Yerel işletmeler, topluluğunun en çok ihtiyaç duyduğu ve takdir ettiği ürün ve hizmetlere uyum sağlar. Aynı zamanda yereli desteklemek, nihayetinde orada yaşayan insanları da destekler. Satın aldığınızda ürünlerinizin her birinin nereden geldiğini bildiğinizden emin olmak ihtiyacınıza da uyumludur.
Topluluğunuzu, mahallenizi gurur duyabileceğiniz ve içinde yaşamayı sevebileceğiniz bir yer haline getirmeye yardımcı olabileceğinizi bilmek heyecan verici değil mi? Tüketiciler olarak çok fazla gücünüz var ve bunu kullanmanın en önemli yollarından biri de bu.