Yeme İçme Sektöründe Yeni Standartlar: Ekolojik Organizasyonlar

Yeme İçme Sektöründe Yeni Standartlar: Ekolojik Organizasyonlar

Çevre dostu terimi ya da ekolojik kelimesi son zamanlarda sıklıkla duyulan tabirlerden biri haline geldi. Hazır sandviç poşetlerinden çarşaf takımlarına kadar birçok ürünün etiketinde ekolojik, çevre dostu, sürdürülebilir tarım gibi ifadeler daha çok görünür oldu. Daha iyi bir dünya için sürdürülebilir yaşam tarzına geçen bireyler yaptıkları alışverişlerden yedikleri ürünlere kadar mümkün olan her alanda bunun takipçisi olmaya başladılar. Bu durum kurumlara da büyük sorumluluklar yüklemeye başladı ve büyük markalar hem karbon ayak izlerini azaltmak hem de daha sürdürülebilir bir dünyaya katkı sağlamak için birçok yeniliğe imza attı.

Giyim markaları plastikleri dönüştürerek kıyafet üretmeye başladı, kişiler tek kullanımlık plastik kullanılmasını önlemek için mataraları en iyi hallerine getirdi, kozmetik markaları ürünlerini daha çevreci hale getirmeye başladı… Markaların çevreci tutumunun en yeni örneklerinden biri ise Heineken’den geldi. Hollandalı bira markası Heineken Londra’da ekolojik bar konseptli ilk mekanını tüketicilerle buluşturdu. Bar geri dönüşümü ve yeniden kullanımı esas alarak yeni inşaat yöntemleri, malzemeleri ve teknolojileri kullanılarak tamamen çevre dostu bir şekilde hazırlandı.

Daha yeşil bir doğa için her sektörde neler yapılabileceğini kanıtlayan bar, %100 yenilenebilir enerji kullanarak atık, su ve emisyonların azaltılmasına yardımcı oluyor. Yeme içme sektörüne yeni standartlar getiren bar pek çok örnek uygulamayı sunuyor.

Sürdürülebilir tasarımların özellikleri

-Sıfır atık tasarımı: Bardaki masalar ve banklar, Amsterdam'daki Heineken bira fabrikasının yanına doğal olarak düşen karaağaçlardan elde edilen geri kazanılmış ahşaptan yapılmıştır. Bar tezgâhı ve barın diğer parçaları ise geri dönüştürülmüş Heineken kasalarından üretilmiştir.

-Yeniden kullanılabilir nakliye konteynırları: Barın tamamı, aynı zamanda barın yapısını oluşturan iki nakliye konteynırına kolayca yerleştirilip taşınacak şekilde tasarlanmıştır.

-Soğutmanın daha çevreci bir yolu: Red Bull Advanced Technologies ile ortaklık kuran Heineken, enerji tüketiminde artış olmadan %20'ye kadar daha hızlı soğutan bir buzdolabı geliştirildi.

-Enerji tasarruflu çatı: Heineken birasındaki köpüğe benzemek üzere oluşturulan çatı, özellikle seyahat için hafif ve yarı saydam olacak şekilde tasarlanmıştır. Böylece tüketiciler güneşin tadını çıkarabilir, ışık kullanımını ortadan kaldırır ve enerji kullanımını azaltır.

-WOBO duvarı: Ekolojik bar için tasarlanan duvar daha önce kullanılmış şişelerden oluşturulmuştur.

Yeme içme sektörünü daha sürdürülebilir hale getirmek için Heineken güzel bir örnek sunarken ilkleri de meydana getiriyor. Bunun yanında dünya çapında pek çok mekân menülerini daha sürdürülebilir hale getirip çalışanlarının da bu konuda bilinçlenmesini sağlıyor. Peki bu aşamada lokal restoranlar, işletmeler ya da kafeler bu konuda neler yapabilir?

Ekolojik restoran oluşturmak için uygulanması gereken yöntemler

-Seçtiğiniz gıdaların organik olmasına dikkat edin ve müşterilere bu ‘yeşil gıdaların’ nereden geldiğini açıklayın.

-İşletmenizin genelinde su verimliliği ve tasarrufunu benimseyin.

-Gıda israfını önleyin. Fazla olan her şeyi bunları değerlendirecek yerlere bağışlayın.

-Mekânda geri dönüşüm politikasını kesin bir şekilde uygulayın.

-Kullandığınız temizlik ürünlerinin çevreci olmasına dikkat edin.

-Paket servis için tek kullanımlık plastik vermekten kaçının.

-Yakın bölgelere paket servisi yaparken bisiklet kullanın.

-Enerjiyi verimli bir şekilde kullanın.

-İç dekorasyonda sürdürülebilir ürünlere yer verin.

-Müşterilerinize işletmenizin kurallarını anlatarak yeni kültürün daha da yayılmasına aracılık edin.

İlginizi Çekebilir

Yükleniyor...
Yükleniyor