Markalaşma, insanların bir ürünü, hizmeti veya konsepti tanımlamasına ve diğerinden ayırt etmesine yardımcı olmak için tasarlanmış bir pazarlama konseptidir.
Bu nedenle kişisel markanız, sizi diğer insanlardan ayıran şeydir. İnsanların sizin hakkınızda ne düşünmesini ve söylemesini istediğinizdir. Genel olarak konuşursak; becerilerinizin, uzmanlığınızın, nasıl davrandığınızın, başkalarına nasıl göründüğünüzün, eylemlerinizin ve seçimlerinizin temelini oluşturan değerlerin bir birleşimidir.
Bu yazımızda, sizi ve değerlerinizi doğru bir şekilde yansıtması için kişisel markanızı nasıl oluşturacağınızı ve markanızı geliştirmek için neler yapabileceğinizi açıkladık.
Kişisel markanın önemi
Neden kişisel bir markaya ihtiyacınız olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Aslında kişisel bir markaya ihtiyacınız yok çünkü zaten kişisel markanız sizsiniz. Düşündüğünüz, yaptığınız, söylediğiniz veya başkalarına gösterdiğiniz her şey kişisel markanızın bir parçası. Tüm bireysel ve çalışma hayatınız boyunca kişisel markanızı inşa ettiniz.
Bazen de kiminle birlikte olduğunuza bağlı olarak genellikle farklı kişilikler yansıtırsınız. Örneğin, arkadaşlarınızın yanında kendinizi daha rahat hissedebilirsiniz ve bu nedenle bir yönetici veya amirinizle olduğundan çok farklı davranabilirsiniz. Bunu akılda tutarak, kişisel markanızın yani başkalarına yansıttığınız ve onların sizin hakkınızda kabul ettikleri düşünceleri sizin için gerçekten önemli olan şeyleri yansıttığından emin olmak için zaman ayırmanız gerekir.
Doğru kişisel markayı oluşturmak, hayati bir kariyer yönetimi becerisidir. Bununla birlikte, işte ve evde tüm kişilerarası ilişkilerinizde de önemlidir. İşin içindeki ve dışındaki tüm ilişkilerinizin, gerçek sizi yansıtan dürüst ve sağlam bir temel üzerine inşa edildiğinden emin olmanız gerekir.
Markanızın temeli: Güçlü yönleriniz ve değerleriniz
Kişisel markanızın sağlam temellere ihtiyacı vardır. Markanız temel değerleriniz üzerine inşa edilmeli ve özellikle bu değerlerle tutarlı olmalıdır. Değerlerinizle tutarlı değilse, markanızı yansıtma konusunda kendinizi samimiyetsiz hissedebilirsiniz ve bu da kendini bir şekilde belli eder. Başkaları, söyledikleriniz ve hissettikleriniz arasındaki tutarsızlıkları algılayabilir ve rahatsız olabilir. Bunun, iyi ilişkiler kurmak veya sürdürmek için güzel bir başlangıç olması pek olası değildir.
Kişisel markanızın dışa dönük ve halka açık tezahürü, güçlü yönleriniz ve süper güçlerinizdir. Bunlar, gerçekten üstün olduğunuz becerilerdir. Kalabalıktan sıyrılmanıza yardımcı olurlar ve bu nedenle kişisel markanızın önemli bir parçasıdırlar.
Kişisel markanızın dış tezahürü: Görünüm ve sunum
Kişisel markanız, davranışlarınızın yanı sıra görünüşünüzde de kendini gösterir. Beğenin ya da beğenmeyin, insanlar ilk tanıştıklarında kaçınılmaz olarak başkaları hakkında yargılarda bulunurlar. İlk izlenim çok önemlidir. Bu sadece ne söylediğinizle ilgili değil, aynı zamanda nasıl göründüğünüzle, bilinçsizce sergilediğiniz tavırlarınızla ve beden dilinizle de ilgilidir. Bu nedenle, nasıl göründüğünüz ve kendinizi nasıl sunduğunuz, kişisel markanızın önemli bir parçasıdır. Kişisel sunum sadece görünüşünüzle ilgili değil, aynı zamanda kendinizi gerçek hayatta ve sanal dünyada nasıl sunduğunuzla da ilgilidir. Bunun iki yönü bulunur:
İlk olarak; yüz yüze sunum dediğimiz kavram ne söylediğiniz, nasıl söylediğiniz ve bunu söylerken nasıl davrandığınız ve görünüşünüzü içerir. Bunların hepsi, benlik saygınız ve güveniniz de dahil olmak üzere, kendinizle ilgili inançlarınızdan etkilenir. İkincisi, sizinle ilgili online olarak mevcut olan dijital ayak izinizdir. Sosyal medya profiliniz ve gönderileriniz gibi kendi oluşturduğunuz içerikler ve ayrıca başkalarının sizin hakkınızda söyledikleri dijital ayak izinizi oluşturur. Bu, web sitelerinde veya diğer kişilerin sosyal medya gönderilerinde de yer alabilir.
Kendinizi online ortamlarda etkili bir şekilde sunmak, zaten orada olanı kontrol etmekle ve ardından onu yönetmeye başlamakla başlar. Kendinizi Google'layın. Sosyal medya, kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler olarak bilinenlerle doludur. Bu, kişisel markanızı sergileyecek içerikler oluşturabileceğiniz anlamına gelir. Güçlü yönlerinizi ve değerlerinizi öne çıkaracak bilgiler yayınlayabilir ve paylaşabilirsiniz. Belirli bir alanda uzman olarak özenle seçilmiş bir imaj oluşturabilirsiniz. Hatta bir blog, vlog veya portföyünüzü yaratıcı bir sektörde sergilemek için bir alan adına başvurabilir ve kendi web sitenizi oluşturabilirsiniz. Tüm bu eylemler, kişisel markanızla ilgili projeksiyonunuzu iyileştirmenize ve başkaları için daha net hale getirmenize yardımcı olabilir.
Kişisel markanızı oluşturmak uzun vadeli ve devam eden bir projedir. Bir sabah, hatta bir gün içinde yapacağınız bir şey değildir. Ayrıca, kişisel markanız statik de değildir. Değerleriniz zamanla tutarlı olacaktır ancak yeteneklerinizi ve kendinizi sergilemek için yeni yollar geliştirebilirsiniz.