Başarılı Bir Dijital Dönüşümün Adımları

Başarılı Bir Dijital Dönüşümün Adımları

CEO'lar ve üst düzey yöneticiler arasında dijital dönüşüm riski en önemli riskler arasında yer alıyor. Peki, neden bazı dijital dönüşüm girişimleri başarılı olurken diğerleri başarısız oluyor?

Temel olarak bunun nedeni, çoğu dijital teknolojinin verimlilik kazanımları ve müşteri yakınlığı için olanaklar sağlamasıdır ancak insanlar değişmek için doğru zihniyetten yoksunsa ve mevcut organizasyonel uygulamalar kusurluysa, dijital dönüşüm bu kusurları büyütecektir. Makalemizde bahsedeceğimiz adımlar, dijital dönüşüm yolculuğunda başarılı olmanın anahtarını sunuyor.

İş stratejisini belirlemek

Dijital teknolojileri kullanarak kurumsal performansı artırmayı amaçlayan liderlerin genellikle akıllarında belirli bir araç olur: “Fabrikamızın bir makine öğrenimi stratejisine ihtiyacı var!” ancak dijital dönüşüm, daha geniş bir iş stratejisi tarafından yönlendirilmelidir.

Yine de her bir kuruluş için en iyi kombinasyon, bir vizyondan diğerine farklılık gösterebilir.

Çalışanların tecrübelerinden yararlanmak

Dönüşümü (dijital veya başka türlü) gerçekleştirmek isteyen kuruluşlar, genelde en iyi uygulamaları kullanma ve herkese uyan tek tip çözümler geliştirme eğilimindedir fakat kuruluşları dönüştürmeye yönelik yaklaşımlar, bunun yerine içerdekilere, yani günlük operasyonlarında neyin işe yarayıp neyin yaramadığına dair derin bilgiye sahip personellerine güvenmeliler.

Müşterilerden kapsamlı girdiler almak

Dijital dönüşümün amacı müşteri memnuniyetini ve samimiyeti geliştirmekse, o zaman her türlü çabadan önce müşterilerden gelen derinlemesine girdilerle bir teşhis yapılmalıdır. Örneğin her müşteriden departmanın güçlü ve zayıf yönlerinin açıklanması istenebilir. Buna ek olarak departman; acenteler, geliştiriciler, inşaat mühendisleri, tarımla uğraşanlar ve üniversiteler gibi önemli yerel kurumlar dahil olmak üzere çeşitli paydaşlardan ihtiyaçları ve öncelikleri belirlemelerini ve departmanın performansını derecelendirmelerini isteyebilir.

Liderler, genellikle tek bir araç veya uygulamanın kullanılmasının müşteri memnuniyetini tek başına artıracağını düşünürler ancak müşteri memnuniyetini üst düzeye çıkarmanın en iyi yolu, genellikle hizmet döngüsünün farklı noktalarında ve farklı araçlarda daha küçük ölçekli değişiklikler yapmak olabilir. Nerede ve nasıl değiştirileceğini bilmenin tek ve en sağlıklı yolu da müşterilerden kapsamlı ve derinlemesine girdi almaktır.

Çalışanların korkularını anlamak

Çalışanlar, dijital dönüşümün işlerini tehdit edebileceğini algıladıklarında, bilinçli veya bilinçsiz olarak bu değişikliklere direnebilirler. Dijital dönüşümün etkisiz olduğu ortaya çıkarsa, işsiz kalmaktan kurtulacaklarını düşünebilirler. Liderlerin öncelikle bu korkuları tanıması ve dijital dönüşüm sürecinin, çalışanların uzmanlıklarını geleceğin pazarına uyacak şekilde geliştirmeleri için bir fırsat olduğunu vurgulaması çok önemlidir.

Start-up kültüründe dijital dönüşüm

Start-up'lar hızlı karar vermeleri, hızlı prototip oluşturmaları ve düz yapılarıyla tanınırlar. Dijital dönüşüm süreci doğası gereği belirsizdir. Değişikliklerin geçici olarak yapılması ve ardından ayarlanması veya uyarlanması gerekir. Ayrıca kararların da hızlı alınması ve organizasyonun tüm gruplarının dahil olması gerekir. Bu noktada kuruluşun geri kalanından biraz ayrı tutulan düz bir organizasyon yapısını benimsemek en iyisidir.

Çoğu zaman, en iyi çözümü seçmek, birbirine bağlı parçalar üzerinde kapsamlı denemeler gerektirir. Her kararın ilerlemek için birden fazla yönetim katmanından geçmesi gerekiyorsa, hatalar hızlı bir şekilde tespit edilemez ve düzeltilemez. Dolayısıyla dijital dönüşümün işe yaraması için temellere geri dönülmelidir. Hangi dijital araçların kullanılacağına, nasıl kullanılacağına karar vermeden önce çalışanların zihniyetini, organizasyon kültürünü ve süreçlerini değiştirmeye odaklanılmalıdır. 

İlginizi Çekebilir

Yükleniyor...
Yükleniyor