2022'de İşletmelere Hakim Olacak 7 Dijital Dönüşüm Teknolojisi

2022'de İşletmelere Hakim Olacak 7 Dijital Dönüşüm Teknolojisi

Dijital dönüşüm pazarının 2023 yılına kadar 665 milyar ABD Dolarına çıkacağı tahmin ediliyor. Değişen müşteri tercihlerine hizmet etmek, operasyonel verimliliği artırmak için kurumsal iş işlevlerinin dijitalleştirilmesi, mobil cihazların ve uygulamaların hızla yaygınlaşması, IoT'nin (Nesnelerin İnterneti) artan penetrasyonu, bulut hizmetlerinin benimsenmesi ve piyasada rekabet avantajı elde etmek için operasyonel performansı iyileştirme ihtiyacı nedeniyle dijital dönüşüm pazarı önemli bir büyüme ile gelişiyor.

Bu yazımızda 2022’de işletmelere hakim olacak 7 dijital dönüşüm teknolojisine beraber bakacağız.

1.Analitik

İş sürecinin her aşamasından veri toplamak için teknoloji, araç ve tekniklerin belirlenmesi kritik öneme sahip ve şirketler, verileri eyleme geçirilebilir içgörülere dönüştürmek için bu tür unsurlara yatırım yapmaya çalışıyor. 2022 yılında, şirketlerin rekabet avantajı elde etmek için çoğunlukla analitiklere odaklandığını, yatırım yaptığını ve daha iyi müşteri deneyimi sunmak için verilerden yararlandığını görebiliriz.

2.Veri yönetişimi (Büyük Veri)

Büyük Veri gibi bir teknolojinin ortaya çıkışı, kuruluşların daha iyi karar vermek için büyük miktarda veri toplamasını sağladı. Ancak asıl zorluk, toplanan tonlarca veriyle ne yapılacağıdır.

Pek çok marka, toplanan verilerden yararlanma ve bunları eyleme geçirilebilir içgörülere dönüştürme konusunda tam olarak yeterli bilgiye sahip değil. Bu büyüyen zorluğun üstesinden gelmek için bir çözüm tanımlamak, 2022'de sektör liderlerinin çoğunun gündeminin başında yer alacak. Veri güvenliği ve veri işleme, bu yıl kuruluşlar için öncelik verilecek unsurlardan olacak.

3.Yeni iş etkinleştirici: BT

2022, kuruluşlarının sistemi hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip oldukları ve dijital girişimleri paydaşlara taşıyabilecekleri için dijital dönüşüm girişimlerine liderlik eden CIO'ların yükselişini görecek. Bu, işletmelerin kültürel zorluklara ve yeni teknoloji uygulamalarına karşı direncin üstesinden gelmelerine yardımcı olabilir.

4.Konuşmaya dayalı yapay zeka ve makine öğrenimi

2022 yılında yapay zekanın, artık sadece toplantı odalarında konuşulan bir konu olmaktan çıkıp, teknoloji konusunda bilgili şirketler tarafından kullanımından endüstriler arasında her büyüklükteki işletmeye ve çeşitli iş süreçlerine kadar dahil olması bekleniyor. Peki, neden? Bunun için üç sebep gösterebiliriz:

-Dijitalleşmenin çok büyük, çeşitli veri kümelerine ve sürekli hızlanan bir veri birikimine yol açması.

-Büyük veri kümelerinin artan sayıda kullanıcı tarafından işlenmesini sağlayan bilgi işlem kapasitesinin hızlı büyümesi ve fiyatların düşmesi.

-Yeni veri kullanım algoritmalarının gelişimi.

Ve yapay zeka, neredeyse insanlarla aynı şekilde öğrenip karar verebildiğinden ve makinelerin, cihazların, programların, sistemlerin ve hizmetlerin mantıklı bir şekilde çalışmasını sağladığından, verilerin, işletmelere bir anlam ifade etme olasılığını artıracak.

5.Robotik süreç otomasyonu (RPA)

Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) cazibe kazanıyor ve çoğu teknoloji konferansı, farklı endüstriler için RPA'nın faydalarının önemini dile getiriyor. İşletmeler, ticari büyümeyi ve başarıyı hızlandırmak için RPA'ya büyük yatırım yapmayı planladıklarından, bu yıl RPA için dikkate değer bir yıl olacak.

6.Çoklu bulut bilişim ve XaaS

Kuruluşlar, dijital temas noktalarının performansını iyileştirmek ve müşterilere daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla uygulamaları, verileri ve bulut bilişim teknolojisini giderek daha fazla kullanacak. Bunun kuruluşlar için bir başka önemli faydası daha var: Verileri analiz motoruna yaklaştırarak analitiklerin kolay kullanımını sağlamak. 2022'de çoklu bulut stratejisi moda olacak gibi gözüküyor.

Ayrıca yapılan araştırmalar, XaaS’nin ivme kazanacağını ve 2022 yılında ana akım haline gelebileceğini gösteriyor. XaaS, hizmet olarak her şey anlamına geliyor ve kullanıcılara internet üzerinden sunulan çok sayıda hizmet, ürün, araç ve teknolojiyi tanımlamak için kullanılan bir terimi ifade ediyor.

7.Dijital gizlilik

En son Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) kuralları, müşterilerin geçmiştekinin aksine bir rahatsızlık duymadan herhangi bir veri toplama planını seçebileceklerini veya devre dışı bırakabileceklerini açıkça gösterdi. 2022’de, müşterilerin mahremiyetine daha çok değer verilecek ve şirketler, çeşitli kanallar aracılığıyla gerçekleştirilen veri toplama faaliyetleri sırasında şeffaflığı sağlamak zorunda kalacak.

İlginizi Çekebilir

Yükleniyor...
Yükleniyor